UR:s Inhouseavdelning nominerade i tävlingen Inhouse Awards

Bidraget ”Roligt lärande i förskolan – varje dag!” är nominerad i kategorin Årets idé.

139 bidrag skickades in till Dagens Media och Resumés tävling Inhouse Awards. Nu har juryn gallrat ut 43 bidrag som tävlar om vinsterna, och UR är en av dessa.

Tävlingen består av sju kategorier och UR:s bidrag ”Roligt lärande i förskolan – varje dag!” är nominerad i kategorin Årets idé, tillsammans med bland andra Arla, Polismyndigheten och Tre Creative Agency. Alla bidrag bedöms utifrån de tre kriterierna strategi, kreativ höjd och effekt.

– Vi är oerhört stolta! Det här visar att samarbete över gränserna verkligen leder till framgång. Det är många inblandade som har varit med och gjort detta möjligt, hela kommunikationsavdelningen och projektgruppen bakom barnprogrammet Djuren på Djuris, säger arbetsgruppen som ligger bakom kampanjen.

Kampanjidén ”Roligt lärande i förskolan – varje dag!”

Syftet med kampanjen var att få fler i personalen på landets förskolor att upptäcka och använda UR:s program i sin dagliga verksamhet tillsammans med barnen.
Kampanjidén går ut på att visa, och bevisa, att UR ger ”Roligt lärande – varje dag!” i förskolan. Det gör vi genom att dels visa på riktigt bra barnprogram som vi erbjuder, dels visa hur programmen kan användas så att det passar in i deras vardag och planering, och dels göra det så roligt att de kommer till oss för att få mer.

Vi byggde kampanjen kring lanseringen av en ny serie för förskolan, Djuren på Djuris, med Petter Lennstrands charmiga dockor, kända från bland annat Allram Est och Höjdarna, som tar upp olika värdegrundsfrågor på en fiktiv förskola. För att visa på hur den kan användas i förskolans vardag satte vi ihop ett inspirationspaket med material till alla Sveriges förskolor. Djuren på Djuris producerades av Nexiko på uppdrag av UR.

– Nu håller vi tummarna för att det leder hela vägen till pris på Inhouse-galan den 9 december, säger Malin Ekholm, Chef för UR:s Inhouseteam

Arbetsgrupp

Projektledare: Kristina Bennett Westre
Grafisk design: Sara Björkvist
Copywriter: Charlotta Mattsson Nordling
Konceptidé: Erika Iwar
Exekutiv producent på UR för Djuren på djuris: Greta Edlund


Läs mer om Dagens Media och Resumés tävling Inhouse Awards

Fler artiklar